Organisasjon
Styrerom er en modul i Hermana som hjelper et styre til å få bedre oversikt og kontroll over møter, oppgaver og ansvarsfordeling. Styremedlemmer som har tilgang til denne modulen, har også tilgang til organisasjonsmodulen. Denne inneholder bl.a. organisasjonskart, oversikter over utviklingen av antall medarbeidere over tid, samlede sykefravær og organisasjonens målplan. For brukere av Styrerom blir det derfor enkelt å sette seg inn i hvordan det står til med organisasjonen, arbeide med aktuelle styresaker og forberede seg til kommende styremøter.

Styresak
En styresak er et tema et styre behandler i ett eller flere styremøter. En styresak består av et saksnummer, en saksbeskrivelse, vedlegg, innspill fra styremedlemmer og ett eller flere vedtak. Alle styremedlemmer kan opprette nye saker i Hermana og endre eksisterende.
I utgangspunktet er en styresak noe alle styremedlemmene har et felles ansvar for. Men du har også mulighet til å gi enkeltmedlemmer ansvar for en styresak ved å sende vedkommende en oppgave. Du kan sende en oppgave til ett eller flere styremedlemmer, og du kan sende flere forskjellige oppgaver til samme person.

Styremøte
I et styremøte behandler styremedlemmene styresaker og fatter vedtak. Et styremøte i Hermana består av opplysninger om tid og sted for møtet, hvem som er til stede, en saksliste, samt dokumenter som møteinnkalling, styreprotokoll og andre vedlegg som f.eks. et budsjett.
Styrerom har dessuten funksjonalitet for å sende en møteinnkalling, distribuere en styreprotokoll og for å innhente godkjenning av styreprotokollen.
