Personal­administrasjon

Medarbeider-opplysninger skal kun registreres en gang, og medarbeiderne skal kunne se hva som er registrert om seg selv. Persondata blir anonymisert når en medarbeider slutter.

Personal­administrasjon
medarbeidere

Medarbeider-opplysninger

Hermana benytter et sentralt register for medarbeiderdata. Alle moduler i Hermana er koblet til denne, slik at modulene til enhver tid bruker oppdaterte medarbeider-opplysninger. Gjennom selvbetjeningsmodulen har du tilgang til alle opplysninger om deg selv, samt mulighet til å oppdatere disse. Når du slutter i jobben, kan du be arbeidsgiveren om å «glemme deg» ved at all data om deg blir anonymisert i Hermana. Dine medarbeider-opplysninger kan da ikke lenger knyttes til deg som person.

Medarbeider-opplysninger
ledere

Selvbetjening

Gjennom selvbetjeningsmodulen for ledere kan du enkelt oppdatere og administrere medarbeider-opplysninger, samt utføre oppgaver på vegne av medarbeiderne i din avdeling. I tillegg har du som leder tilgang til analytisk informasjon om din egen avdeling. Denne informasjonen gir deg bedre forståelse og et godt beslutningsgrunnlag.

Organisasjonskartet i Hermana bruker du til å visualisere virksomhetens struktur, hvilke medarbeidere som tilhører de ulike enhetene eller avdelingene, og hvem hver enkelt medarbeider rapporterer til. Dette er relevant blant annet når du skal godkjenne timelister, gjennomføre medarbeidersamtaler og utarbeide utviklingsplaner.

Selvbetjening
HR-teamet

Integrasjon

Medarbeider-opplysninger og informasjon om organisasjonsstrukturen kan deles med andre IT-systemer ved hjelp av integrasjonsmulighetene i Hermana. Hermana er bygget på en åpen standard (HR-XML), utviklet av HR Open Standards Consortium. Dette er en non-profit-organisasjon som har utviklet en standard for datautveksling mellom HR-applikasjoner.

Integrasjon